Eerste 2 jaar gratis service bij garantie

Voor service en onderhoud van je fiets kun je terecht bij de vestiging van BikesPlaza in Zoetermeer. Je kan er ook voor kiezen om een mobiele monteur aan huis te laten komen. Wel zo gemakkelijk! Valt de reparatie onder de garantie, dan hoef je niets te betalen.

Wettelijke en fabrieksgarantie

Op alle aankopen die je bij BikesPlaza doet, heb je wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een deugdelijk, goed werkend product. Omdat BikesPlaza een officiële dealer is van álle merken die op de site worden aangeboden, krijg je ook nog eens de volledige fabrieksgarantie. Hieronder lees je wat deze garantie inhoudt en wat je moet doen wanneer je een garantiegeval hebt.

Garantie op fietsen en specifieke onderdelen
Heb je een probleem met je fiets of een fietsonderdeel? Dan wil je vast weten of het defect onder de garantie valt. BikesPlaza volgt hiervoor de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant. Het is dus de fabrikant die uiteindelijk beoordeelt of de reparatie door BikesPlaza onder de garantie gedaan kan worden. De garantie geldt trouwens alleen voor de eerste eigenaar van de fiets. Lees hieronder de algemene garantierichtlijnen van BikesPlaza.

Frame en voorvork
Je hebt tot 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten van het frame en de vaste voorvork. Mits je de fiets althans normaal gebruikt en behandelt en regulier onderhoud laat plegen bij BikesPlaza. Op een verende voorvork geldt een garantietermijn van 1 tot 3 jaar. Slijtage valt buiten de garantie.

Onderdelen op de fiets
Op materiaal- en constructiefouten van onderdelen op de fiets geldt een garantietermijn tot 2 jaar, zolang je de fiets normaal behandelt en gebruikt en zorgt voor regulier onderhoud. Er wordt geen garantie gegeven op onderdelen die kunnen slijten, zoals pedalen, ketting, remblokken, kettingbladen, freewheel, kabels, achtertandwielen, banden en zadel, met uitzondering van constructie- en/of materiaalfouten.

Overige producten en accessoires
BikesPlaza hanteert voor overige producten en accessoires doorgaans de wettelijke garantietermijn van 1 jaar. Voor producten waar een garantiebewijs van de fabrikant is bijgeleverd, gelden de bepalingen van die fabrikant.

Alle garantierichtlijnen
Voor een gedetailleerd overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij je naar de site van de betreffende fabrikant.

Reparatie door een merkdealer laten doen?

Laat je de reparatie onder garantie liever uitvoeren door een andere (merk)dealer? Dat kan. Maar let op: een andere (merk)dealer kan kosten in rekening brengen voor de reparatie. BikesPlaza vergoedt deze kosten van derden niet. Een officiële (merk)dealer laat de kosten van de garantie namelijk direct door de fabrikant vergoeden. Neem dus eerst contact met ons op, zodat we kunnen overleggen hoe, waar en voor welk bedrag de reparatie wordt uitgevoerd.

Wat moet ik doen met een garantiegeval?

Als je vermoedt dat je met een garantiegeval te maken hebt, neem dan altijd eerst contact op met onze klantenservice. Om te bepalen of het defect onder de garantie valt, hebben wij informatie nodig over het probleem. Wanneer je ons mailt, kun je die informatie direct meesturen. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen. Dit willen we graag van je weten:

  • Het bestelnummer van je bestelling (onder meer te vinden op je bestelbevestiging of factuur);
  • Het framenummer van je fiets (te vinden op je fiets, meestal onderop in de buurt van de pedalen);
  • Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval (Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?);
  • Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing);
  • Als je fiets ouder is dan drie maanden, vermeld dan ook of de fiets al een eerste servicebeurt heeft gehad.

Op basis van deze informatie kunnen we beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Lukt het niet om die inschatting te maken aan de hand van de foto’s en de omschrijving, dan zoeken we samen met jou naar een passende oplossing.

Servicebeurt, onderhoud en garantie

Voorkomen is beter dan genezen. Laat daarom 3 maanden na aankoop, of als je de eerste 500 kilometer hebt gefietst, een eerste servicebeurt verrichten. Dit voorkomt vroegtijdige slijtage. Bovendien is het goed en tijdig laten uitvoeren van onderhoudsbeurten één van de voorwaarden om de garantie op je fiets te behouden. Mocht er tijdens een service- of onderhoudsbeurt iets aan het licht komen dat niet onder de garantie valt, neem dan contact met ons op.